سفارت دولت شرق لیبی در دمشق 13 اسفند بازگشایی می شود

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت اطلاع رسانی سوریه خبر داد که قرار است سه شنبه سفارت دولت مستقر در شرق لیبی در دمشق بازگشایی شود.

سفارت دولت شرق لیبی در دمشق 13 اسفند بازگشایی می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت اطلاع رسانی سوریه از فعالیت مجدد سفارت لیبی در دمشق خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این وزارتخانه سوری گزارش داد که سفارت لیبی فردا سه شنبه (13 اسفند) فعالیت خود را مجددا آغاز خواهد کرد.

این نهاد سوری خبر داد که در جریان بازگشایی سفارت طبرق در دمشق، یک هیئت از دولت موقت طبرق نیز حضور خواهند داشت.

وزارت اطلاع رسانی سوریه از رسانه ها خواست که در مراسم بازگشایی سفارت لیبی حضور داشته باشند. هیئتهای رسمی لیبی و سوریه در این مراسم حضور خواهند داشت.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه روز گذشته با همتای لیبیایی خود، یادداشت تفاهم نامه ای را برای بازگشایی مقر هیئتهای دیپلماتیک و کنسولگری دو کشور امضا کرد.

عبدالرحمن الاحیرش معاون رئیس مجلس دولت لیبی و عبدالهادی الحویج وزیر خارجه و همکاری بین المللی در دولت موقت لیبی در شرق این کشور یکشنبه (روز گذشته) با وزیر خارجه و معاون نخست وزیر سوریه دیدار کردند.

در این دیدار همچنین یادداشت تفاهمی برای هماهنگی میان دو کشور در محافل بین المللی و منطقه ای در مقابله با مداخلات و تجاوز ترکیه و رسوا کردن سیاست های استعماری آن امضا شد.

المعلم در این دیدار گفت که در این دیدار، چالش های پیش روی دو کشور از جمله تروریسم و اجیر کردن مزدوران بررسی شده است.

وزیر خارجه دولت موقت لیبی نیز گفت که به زودی مقر سفارت لیبی در دمشق را تحویل خواهیم گرفت و روابط ما شاهد بهبود چشمگیر خواهد بود.

دولت موقت لیبی در شرق که ژنرال خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است از حمایت چند کشور از جمله روسیه، مصر و امارات برخوردار است و در مقابل دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) به ریاست فائز السراج از حمایت ترکیه برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر از یازده ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس به مناطق حومه آن حمله کرده اند اما با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی روبرو شده و هنوز نتوانسته اند وارد شهر شوند.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73892

به "سفارت دولت شرق لیبی در دمشق 13 اسفند بازگشایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت دولت شرق لیبی در دمشق 13 اسفند بازگشایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید